zondag 24 juni 2012

1 maand blogger!

Vandaag een artikel om jullie eraan te herinneren dat mijn blog 1 maand bestaat! Ik vind mijn blog nog altijd heel leuk en ga hier zeker nog mee doorgaan! Daarom dacht ik dat ik dat ik wel eens een artikel kon schrijven met tips voor als je een blog wil beginnen!

1: Geef niet te snel op en heb geen te hoge verwachtingen! 
In het begin heb je helemaal niet zoveel mensen die je blog bezoeken laat staan mensen die een reactie achterlaten. Geef daarom niet te snel op door te denken dat er toch nooit iemand op je blog komt! Want ik kreeg de eerste dagen en weken nadat ik mijn blog ook meestal maar rond de 5 paginaviews maar nu zijn het er meestal rond de 15, wat op zich ook niet zo heel veel is.
 Bron
2: Ga geen dingen kopiëren of na-apen.
Ik denk dat dit wel vrij duidelijk is, gewoon geen dingen van andere blogs kopiëren! Stel dat Veracamilla een nu een artikel maakt over nagellak en dat jij gewoon helemaal hetzelfde doet en alles gaat kopiëren dat is ook niet echt lief van jou en heel oneerlijk tegenover Veracamilla! Maar stel dat zij nu een stash-filmpje maakt en jij wil dat ook doen, dan is dat natuurlijk weer een andere zaak want jij hebt andere producten dus dat telt dan niet. Ik gebruik soms (vandaag ook) foto's van een andere site, maar ik zet er altijd de bron bij dus dan kan het wel, het is meer een soort reclame omdat mensen er dan op klikken en denken: "Oh wat een leuke site!" of  "Die ga ik vaker bezoeken!".
 
3: Doe het omdat je leuk vindt en je er wat van afweet!
Je moet geen blog beginnen om geld te verdienen ofzo, want ik verdien ook niks met mijn  blog maar dat hoeft ook niet vind ik! Ik doe het gewoon omdat wel wat van beauty afweet en het leuk vind om producten te fotograferen en te testen, om artikels te maken en mijn  blog te onderhouden!

4: Post zo vaak mogelijk iets!
Mensen vinden het altijd leuker om een blog te bezoeken waar elke dag iets op wordt gepost dan een blog waar nooit iets nieuws verschijnt! Ik post elke dag iets of ik probeer het toch! Als je eens wat drukker hebt met school of je hebt even geen zin meer in bloggen, laat dat dan op zijn minst weten aan je lezers dat zij weten waarom je niks post! Dat is belangrijk!

5: Onderschat het niet!
Bloggen is niet enkel fun of hobby! Je moet ook producten testen, foto's maken, filmpjes maken, artikels schrijven, foto's en filmpjes bewerken enzovoort. Dus je hebt er wel wat werk aan! Het is belangrijk dat je dat goed weet!

Zo dat waren alle tips, ik hoop dat jullie er wat aan hadden en  als je zelf een blog wil beginnen kan dat door naar 'Google' te gaan op 'Blogger' te klikken (dit staat meestal bij 'Meer') en dan kan je een gratis blogspot-blog aanmaken! Je kan het ook op andere manieren doen maar daar weet ik ten eerste niet echt iets over en ten tweede moet je dan vaak ook betalen voor je blog en als je het na een maand al beu bent  heb je er wel voor betaald dus dat dan zonde!
Doei!
Nena

1 opmerking: